Telecomvisie en –strategie vormen

Samen.
stappen.
zetten.
Hoe vorm je een telecomvisie en –strategie die leidt tot tevreden gebruikers en marktconforme telecomkosten? Een telecomstrategie die leidt tot een flexibele en veilige telefonie- en datanetwerkomgeving die gemakkelijk te sturen is?

Onze kennis van de markt van datanetwerken en telefonie én uw kennis van uw organisatie is een winnende combinatie. De markt van datanetwerken en telefoniediensten kan voor veel bedrijven onduidelijk en ondoorzichtig zijn. U kent de eisen van uw organisatie goed en BenN Telecomconsulting brengt de ervaring van honderden projecten mee op het gebied van:

  • Datanetwerken: SD-WAN, MPLS, Internet 
  • Mobiele telefonie en mobiele data: 2G, 3G, 4G en 5G
  • Vaste telefonie: SIP, VoIP, ISDN, PSTN
  • Unified Communication met presence, chat, videoconferencing, mail en telefonie: zoals Microsoft Teams, Microsoft Skype for Business, Cisco Webex, Zoom, etc.
  • KlantContactCentra en Call Centers: AnyWhere365, Avaya, Genesis, etc.
  • Telecombeheer: eigen beheer (on-premise), outsourcing en cloud

Onze ondersteuning:

  • Gebruikerseisen inventariseren en koppelen aan marktontwikkelingen
  • Keuzescenario’s maken 
  • Advisering bij strategische keuzes: oplossingsrichtingen, risico’s, alternatieven en vervolgstappen in een telecomroadmap om van de huidige naar de toekomstige situatie te komen

Met onze ervaring en expertise in telecom benchmarking kunnen we uw keuzes onderbouwen. Wij kijken daarbij vanuit veel invalshoeken. Daardoor maakt u weloverwogen keuzes.

BenN Telecomconsulting geeft antwoorden op vragen als:

Wat willen wij onze gebruikers aan functionaliteit gaan bieden? Welke telecomdiensten kunnen wij gebruikers wel of juist niet gaan bieden? In hoeverre zijn onze ideeën voor datanetwerken en telefonie toekomstvast en toekomstgericht? Wat gaan onze ideeën kosten, hoe zien de businesscases eruit? Welke onafhankelijke keuzescenario’s met oplossingsrichtingen zijn voor onze organisatie interessant? Is cloudtelefonie voor ons geschikt voor wat betreft telecomkosten en telecomregie?

In hoeverre is het verstandig de huidige oplossing voor vastmobiel integratie te behouden? Is forced-on-PBX voor ons geschikt?

Is SD-WAN een passend alternatief voor het huidige Wide-Area-Network, gebaseerd op MPLS? Wat kost het om SD-WAN op basis van internet uit te voeren? Met welke oplossing verbeteren wij de round-trip-time van ons wereldwijde netwerk?

In hoeverre is een callcenter omgeving uit de cloud voor ons geschikt? Wat kost het voor ons om een omnichannel KlantContactCenter aan te schaffen en in te richten en wat levert het op?

Welke mogelijkheden biedt 5G? Kunnen wij het beste op Microsoft Skype for Business blijven of hadden wij al vanuit Microsoft Teams moeten bellen? Is Cisco Webex een goed alternatief voor Enterprise Voice? Is Zoom geschikt als communicatieomgeving voor mijn organisatie?

Welke medewerkers zouden welke phone system licence moeten krijgen? Wat zijn de kosten voor de realisatie van Enterprise Voice binnen Office365? Hoe zien andere passende keuzescenario’s voor ons eruit?

Welke relevante alternatieven zijn er voor onze huidige VoIP-omgeving van Avaya, Unify, Alcatel of Mitel? Wanneer en hoe implementeren wij telefonie binnen Teams en aan welke gebruikers geven wij welke telefoniedienstverlening?

Wat moeten wij aan security regelen, welke securitymaatregelen zouden wij moeten nemen? Welke risico’s zijn er en welke alternatieven? Welke stappen moeten wij wanneer zetten om van de huidige naar de toekomstige situatie te komen, vastgelegd in een roadmap met planning? Hoe blijft de telecomomgeving flexibel, kostenefficiëntbeheerbaar en beheersbaar?

Hoe dient het best passende servicemodel eruit te zien? Hoe kom ik tot de juiste leverancierskeuze? Welke zaken moeten wij in contracten vastleggen? Hoe ziet de ideale regie van de telecomomgeving er in onze situatie uit?